توسعه برند در اینستاگرام: شش نکته برای بهتر دیده شدن

توسعه برند در اینستاگرام: شش نکته برای بهتر دیده شدن

این یک راز است. کسب‌وکار شما باید در اینستاگرام که 800 میلیون کاربر دارد، فعال باشد. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که بازار بزرگی از مشتریان بالقوه شما در آنجا هستند. شما باید برای توسعه برند در اینستاگرام و وسعت دادن به استراتژی بازاریابی‌تان، تعداد فالوورهایتان را به طور مستمر افزایش دهید.

به‌علاوه افرادی که شما را دنبال می‌کنند باعث می‌شوند که شما با آنها همواره در ارتباط باشید. این موضوع به توسعه برند در اینستاگرام کمک زیادی خواهد‌ کرد.

در اینجا چند مورد آسان از مواردی که می‌تواند به شما در این فرایند کمک کند را بیان خواهیم کرد:

 1 – از ابزارهای اینستاگرام استفاده نمایید

اینستاگرام سعی کرده است که اکانت‌های کسب‌وکار را از اکانت‌های شخصی جدا سازد که این عمل به تأسی از فیسبوک بوده‌ است. این امکان به شما کمک قابل‌توجهی در راستای توسعه برند در اینستاگرام می‌کند. در اکانت کسب وکار یا بیزنس (Business) اینستاگرام امکاناتی از قبیل تماس و ایمیل را می‌توان به پروفایل اضافه کرد. همچنین می‌توانید آمار و نتایج پست‌ها را به‌صورت آماری در قسمت آنالیز پروفایلتان دنبال کنید. رصد کردن کاربران می‌تواند کمک زیادی به شناخت مشتریان کند. بنابراین اگر شما اکانت شخصی دارید و قصد دارید که برند خود را توسعه دهید باید اکانت خود را به اکانت تجاری (Business) تغییر دهید.

2 – پست‌های اینستاگرامی خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر انتشار دهید

اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری دنبال‌کننده در اینستاگرام جذب کنید باید در شبکه های اجتماعی دیگر از قبیل توییتر، فیسبوک و لینکداین حضور‌ داشته‌ باشید و مخاطبانتان را به دنبال کردن صفحه اینستاگرام خود دعوت کنید. وقتی مطالب شما برای آنها جذاب باشد به وضوح آنها به مطالب شما علاقه‌مند خواهند شد بنابراین به آنها یک راه ارتباطی مشخص معرفی کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی خاصی حضور فعال دارند و در دیگر شبکه‌های اجتماعی فعال نیستند، بنابراین باید در تمام شبکه های اجتماعی به دنبال مخاطبانتان بگردید.

3- مخاطبانتان را بمباران پست نکنید

ممکن است دوست داشته باشید مخاطبانتان تعداد زیادی از پست‌هایتان را ببینند اما ارسال پست محصولات یا معرفی برندتان به صورت پشت‌سرهم می‌تواند در نهایت منجر به آنفالوکردن شما توسط مخاطبانتان شود. برای اینکه بتوانید بهتر با دنبال‌کنندگانتان ارتباط برقرار کنید بهتر است که یک پست ارسال کرده و عملکرد آنها را بررسی کنید. من به شما روزی دو پست در ساعات غیرکاری را پیشنهاد می‌کنم. سپس شروع به بررسی و آزمودن تعداد پست‌های ارسالی کمتر یا بیشتر در طول روز کنید و نتایج را بررسی کنید تا درنهایت بتوانید تعداد پست‌ها و زمان طلایی‌تان را پیدا کنید.

4- با مخاطبانتان در ارتباط باشید

اگر شخصی برایتان نظری ارسال کرده‌است، تنها چند ثانیه زمان می برد تا آن را جواب دهید. این کار باعث می‌شود که شما با مشتریانتان در ارتباط بمانید و آنها ارتباط دوستانه‌تری با شما داشته‌باشند. این مورد در توسعه برند در اینستاگرام بسیار مهم است.

همچنین راه‌هایی را پیدا کنید که دنبال‌کنندگان شما با پست‌هایتان در ارتباط بیشتری باشند. یکی از راحت‌ترین راه‌ها که می تواند به سرعت برند شما را به افراد زیادی معرفی کند این است که از آنها بخواهید سه نفر از دوستانشان را تگ کنند که این کار منجر به معرفی برندتان به جامعه وسیع‌تری می‌شود.

5 – هشتگ‌هایی برای ارتباط با محصولتان یا برندتان بسازید

هشتگ‌هایی بسازید که بتوانید با مخاطبانتان در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید. به این نکته توجه کنید که هشتگ‌ها را به درستی ساخته باشید. یکی از ساده‌ترین استراتژی‌ها برای توسعه برند در اینستاگرام برای برندهای بزرگ این است که مشتریان دوست دارند که محصولاتی را که خریده‌اند را با استفاده از هشتگ بِرندِ آن محصول پست نمایند.

 6- مطالب صفحه‌های دیگر را دوباره بازنشر کنید

اگر به اندازه کافی مطلب ندارید می توانید مطالب شبکه‌های اجتماعی و یا صفحات دیگر را در اینترنت را با ذکر منبع یا منشن کردن آنها بازنشر نمایید. اپلیکیشن‌های زیادی برای دریافت عکس‌های اینستاگرام و ویدیو‌های اینستا وجود دارند که می توانید آنها را نصب و از آنها کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.