۷ نشانه‌ عجیب موفقیت (قسمت اول)

۷ نشانه‌ عجیب موفقیت (قسمت اول)

تا به حال شده بر سر دوراهی قرار بگیرید و نسبت به وضعیتی که در آن هستید، حس عدم امنیت و اطمینان داشته باشید؟ ممکن است حتی آرزو کنید ای کاش در موقعیت دیگری قرار می‌گرفتید… در این‌جور مواقع شاید احساس کنید زیاد قوی، باهوش یا بااستعداد نیستید و این عدم امنیت به‌خاطر نقص شماست. اما در کمال تعجب، طبق شواهد این نوشته، در ادامه خواهید فهمید که اتفاقا تجربه چنین احساساتی یعنی شما در مسیر درستی قرار گرفته‌اید!

قبل از هرچیز بدانید که رسیدن به این احساسات، طبیعی است و جایی برای نگرانی باقی نمی‌گذارد. درواقع وقتی باید نگران شوید که دست از به چالش کشیدن خود برداشته و زیاده از حد از خود و موقعیت‌تان رضایت داشته باشید. این رضایت اغراق‌شده، باعث می‌شود فکر کردن به رویاهای بزرگ را متوقف کنید.

در ادامه با ۷ نشانه عجیب موفقیت آشنا می‌شوید. این ویژگی‌ها از این جهت عجیب به نظر می‌رسند که در نگاه اول شبیه به موانع موفقیت هستند اما کم‌کم به‌عنوان نویددهنده موفقیت از شما استقبال می‌کنند.

اگر این ویژگی‌ها را دارید،‌ منتظر اتفاقات خوبی در زندگی‌تان باشید:

۱. می‌دانید چه می‌خواهید بی‌آن‌که بدانید چطور قرار است به آن برسید

آیا به چیزی که تمام انرژ‌ی‌تان را برای آن می‌گذارید، ایمان دارید؟

مثلا شاید از اولین‌بار که در تولد ۸ سالگی، یک جفت راکت بدمینتون هدیه گرفتید، همیشه دلتان می‌خواسته یک ورزشکار حرفه‌ای باشید. شاید از نوجوانی با خیره شدن به آسمان پرستاره، تصمیم گرفته باشید که در آینده فضانورد شوید و… یک کودک بدون شک از سازوکار رسیدن به چنین اهدافی بی‌خبر است اما قاطعانه از آن‌چه می‌خواهد، اطمینان دارد. اگر شما هم مثل یک کودک مصمم، به‌جای دل‌مشغولی‌های روزمره، درگیر رویاهای بزرگ‌تان هستید، می‌توانید روی این ویژگی خودتان برای موفقیت حساب کنید. ممکن است حتی ندانید چطور می‌شود این رویاها را به واقعیت تبدیل کرد اما به‌هرحال شما از یک جا شروع کرده‌اید و همین مهم است.

۲. زود خسته می‌شوید و عاشق چالش هستید

در این دنیای وارونه، با این‌که همه‌جا از خلاقیت و ستایش ریسک‌پذیری صحبت می‌شود، هنوز هم خیلی‌ها با ماجراجویی کنار نیامده و عاقبت خوبی را در انتظار آن نمی‌بینند. اگر واقعا عاشق چالش‌ باشید، حتما تابه‌حال به‌خاطر بسیاری از تصمیمات‌تان از سوی دیگران سرزنش شده‌اید! حتی ممکن است نزدیک‌ترین دوستان، نگران انحراف شما از مسیر درست شده باشند و نصیحت‌تان کرده باشند.

در حقیقت اشتیاق برای کسب تجربه‌های تازه (تقریبا می‌توان گفت هرنوع تجربه‌ای) به‌هیچ‌وجه بد نیست. دکتر رابرت کلانینتک، روانشناس، می‌گوید: «جست‌وجو برای کسب تجربه‌های تازه، از شما فردی شاد، سالم و خلاق می‌سازد. آینده‌نگری و شوق برای دیدن آنچه در آینده انتظارتان را می‌کشد، کمک خوبی برای ادامه مسیر شماست. این به آن معناست که شما توان بالقوه‌ای دارید تا رشد کنید و سراغ تجربه‌های تازه بروید و بیش‌ترین بهره را از خلاقیت خود ببرید.»

۳. تعادل بین کار و زندگی را حفظ نکرده و بیش‌تر به سمت زندگی متمایل هستید

همه ما همواره تلاش می‌کنیم جنبه‌های مختلف زندگی‌مان را به‌صورت سیستماتیک دسته‌بندی کنیم. این جنبه‌های مختلف مثل تکه‌های پازل هستند؛ خانواده، دوستان، کار، اهداف شخصی و… هرکدام یک تکه از پازلی هستند که باید همگی کنار هم چفت شوند.

موفقیت یعنی بتوانید با حفظ تعادل میان همه قطعات پازل، در جهتی که احساس می‌کنید برای شما بهترین نتیجه را دارد، حرکت کنید. حرکتی که برای خود شما،‌ سلامت روان‌تان، حفظ رابطه با دوستان، همکاران و… مفید یا دست‌کم بی‌ضرر باشد. بدون شک موفقیت لزوما به معنای ۴۰ ساعت کار هفتگی نیست و می‌تواند تعاریف شخصی داشته باشد. البته کمی دیسیپلین و نظم هم برای ریتم بخشیدن به کارهایتان ضروری است. همه‌چیز به این بستگی دارد که معنایی برای کارهای روزمره‌تان پیدا کنید تا قادر باشید از تمام لحظه‌های روزتان استفاده کنید.

این نوشته ادامه دارد…

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.