رشد بسیار سریع فراگیر شدن استفاده از تلفن همراه از یک سو و نقش کلیدی خدمات مالی در زندگی روزمره مردم از سوی دیگر، منجر به ارائه و گسترش خدمات مالی بر بستر تلفن همراه شده است. به همین دلیل، همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه که همواره در ارائه خدمات همراه پیشگام بوده است، به منظور  پاسخگویی به نیاز مشترکین برای دسترسی سریع و امن به خدمات مالی، همگام با تکنولوژی روز دنیا، در اسفند سال 1389، اقدام به تأسیس شرکت پرداخت اول کیش با نام تجاری «جیرینگ» نمود.
جیرینگ، با ایجاد کیف پول آفلاین و آنلاین خود با هدف تسهیل ارائه خدمات پرداخت خرد و ارتقای امنیت پرداخت‌های الکترونیکی و همراه، توانسته است خدمات متنوعی را از طریق USSD و اپلیکیشن «جیرینگ‌پی» در اختیار مشترکین همراه اول و سایر اپراتورها ارائه دهد.
با توجه به استفاده روزافزون خدمات پرداختی کارت محور و خلأ وجود آن بر بستر تلفن همراه، جیرینگ با مشارکت شرکت‌های ارائه‌دهنده این نوع خدمات، اقدام به ارائه خدمات پرداخت کارت‌محور با نام "جیرینگ کارت" نمود.
"همبانک" خدمت دیگری از جیرینگ است که مختص بانک‌ها بوده و به منظور ارائه خدمات بانکی غیرحضوری به مشترکین همراه اول در اختیار شبکه بانکی و مؤسسات مالی و اعتباری قرار گرفته است.

جیرینگ در راستای ارائه خدمات متنوع پرداخت و مالی سرویس‌های گوناگون دیگری را نیز راه اندازی نموده است که عبارتند از:

  • جیرینگاه (درگاه پرداخت جیرینگ برای تمامی اپراتورها)
  • جبران (اپلیکیشن بیمه جیرینگ)
  • اینو (پخش آنلاین ویدیو با امکان پرداخت موبایلی)
  • فروشگاه بازی‌های موبایلی هُپ
  • بیمه همراه

و... 

چشم‌انداز جیرینگ

"خلق تجربه متفاوت در خدمات مالی برای مشتریان"

ماموریت جیرینگ

"ارائه راهکارهای جامع مالی مبتنی بر فناوری"

ارزش‌های سازمانی جیرینگ

  • جذابیت در خدمات
  • رضایت ذینفعان
  • امین بودن
  • نوآوری
  • چابکی
  • سودمندی