سامانه صیاد، استعلام چک بدون دردسر

سامانه صیاد، استعلام چک بدون دردسر

جیرینگ‌ در نمایشگاه تله‌کام ۲۰۱۸ رونمایی کرد:

سامانه صیاد، استعلام چک بدون دردسر

جیرینگ در نمایشگاه ایران تله‌کام امسال، از چند محصول جدید رونمایی می‌کند که دو تا از این محصولات مربوط به خدمات ارزش افزوده هستند.

امروز برنامه رونمایی از سامانه صیاد در نمایشگاه تله‌کام در جریان بود که سامانه‌ای است نوآورانه برای استعلام چک و اعتبارسنجی صاحبان حساب.

اما شاید بد نباشد در ابتدا تصویر درستی از خدمات ارزش افزوده داشته باشیم و سپس به محصولات رونمایی‌شده در نمایشگاه تله‌کام ۲۰۱۸ بپردازیم.

درواقع خدمات ارزش افزوده واقعی، باید این توانمندی را به مشتری بدهد که در هر زمان بخواهد از این خدمات بهره‌مند شده و هرگاه نیازی به آن نداشته باشد، قادر به لغو سرویس باشد.

این موضوع به‌ویژه درمورد کسر هزینه بدون اطلاع و رضایت مشتری نیاز به حساسیت و سخت‌گیری بسیار دارد. سامانه صیاد به‌صورت مستقیم تحت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد.

سامانه صیاد (صدور یکپارچه الکترونیکی دسته‌چک)، به منظور یکپارچه‌سازی فرآیند صدور دسته‌چک‌های بانکی، امکان اعتبارسنجی صاحبان حساب و امضا را فراهم می‌سازد و از اختصاص دسته‌چک به افراد فاقد صلاحیت و بدسابقه جلوگیری می‌کند.

این سامانه با همکاری شرکت جیرینگ، برای دو اپراتور همراه اول و ایرانسل راه‌اندازی شده است.

نحوه استعلام سرویس سامانه صیاد بانک مرکزی به این قرار است که مشترک کلید واژه شناسه 16 رقمی چک را به سرشماره #3*5*7*  ارسال کرده و از سنترالایز پیامکی حاوی اسم و قیمت سرویس دریافت می‌کند که با تایید آن، پاسخ استعلام از بانک مرکزی برای مشترک ارسال می‌شود.

از آن‌جا که این خدمات با معنای واقعی خدمات ارزش افزوده ارائه می‌شود، مشترک در هر زمان که بخواهد از این خدمات بهره‌مند شده و هرگاه نیازی به آن نداشته باشد، قادر به لغو سرویس خواهد بود.

 

جهت اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید: خدمات انفورماتیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.