ویدیو- ارز دیجیتال یا رمزنگاری‌شده چیست؟

ویدیو- ارز دیجیتال یا رمزنگاری‌شده چیست؟

ارزهای‌های رمزنگاری‌شده مثل بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین، درواقع ارزهای دیجیتالی هستند که یک سیستم پرداخت همتابه‌همتا را ارائه می‌کنند و این سیستم از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مستقل است.

ارزهای دیجیتال یا سکه‌ها از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده می‌کنند تا تراکنش‌ها از هر جنبه‌ای امن، شفاف و دقیق باشند. یک زنجیره بلاک‌چین مجموعه‌ای از تراکنش‌های دیجیتالی‌ست که عملکردی شبیه به یک دفتر کل دارد. اطلاعات این دفتر، در حافظه‌ی شبکه‌ای از کامپیوترها نگهداری می‌شود که تراکنش‌ها را به‌وسیله حل کردن معادلات پیچیده ریاضی مخصوص رمزنگاری اعتبارسنجی می‌کنند.

درواقع عملکرد این سیستم به این شکل است که وقتی تراکنشی ثبت می‌شود، یک پیام رمزنگاری‌شده حاوی اطلاعات این تراکنش به سراسر شبکه ارسال می‌شود. سپس کامپیوترهای شبکه به‌سرعت برای حل این معادله پیش می‌روند. به محض اینکه معادله حل و اعتبار تراکنش تایید شود، تراکنش انجام شده و در دفتر کل توزیع‌شده ثبت می‌شود.

به چنین فرآیندی استخراج یا ماینینگ می‌گویند. هرکس که صحت یک تراکنش را به تایید برساند، موفق به دریافت ارز دیجیتال می‌شود. البته استخراج، یکی از راه‌هایی‌ست که افراد می‌توانند به‌وسیله آن ارز رمزنگاری‌شده یا سکه داشته باشند. به‌جز این می‌شود سکه را باز طریق درگاه‌های پرداخت یا خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال تهیه کرد.

در این ویدیو با ارزهای دیجیتال و راه‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه آشنا می‌شوید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.