استارت‌آپ‌های فین‌تکی بزرگ اروپا در سال ۲۰۱۸

استارت‌آپ‌های فین‌تکی بزرگ اروپا در سال ۲۰۱۸

استارت‌آپ‌های فین‌تکی در کشورهای اروپایی در سال 2018 رشد قابل توجهی داشته‌اند و در شاخه‌های مختلف فین‌تک با استفاده از فرصت‌های موجود رشد مثبتی داشته‌اند.

در ابتدا استارت‌آپ‌های فین‌تکی، برا‌‌‌‌ی نظام بانکداری سنتی تهدیدی جدی به نظر می‌رسیدند اما حالا بانک‌ها تبدیل به ستون‌هایی برای این استارت‌آپ‌ها تبدیل شده‌اند. استارت‌آپ‌های فین‌تکی در پلتفرم‌های گوناگون در حال برآورده‌کردن اهداف و نیاز‌های نظام سنتی بانکی هستند و به  مباحثی از قبیل انتقال پول به صورت فرد‌به‌فرد، سیستم‌های تشخیص هویت، API‌ها و استفاده از آن در حوزه‌های مختلف و استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات، وارد شده‌اند.

دراینجا چند نمونه از استارت‌آپ‌های فین‌تکی در کشور‌های اروپائی را معرفی خواهیم کرد:

1 – Advanon

Advanon یک وب‌سایت آنلاین برای تأمین مالی فاکتور‌های کسب‌و‌کار‌های کوچک است. این شرکت به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد تا جریان نقدینگی خود را به شکلی هوشمندانه مدیریت کنند تا مدیران تمرکز خود را بیشتر روی کسب‌وکار خود قرار دهند. این شرکت در سال 2015 با سرمایه‌گذاری سه نفر شروع به فعالیت کرد.

آدرس وب‌سایت: advanon.com

2- capital.com

capital.com یک استارت‌آپ درزمینه سرمایه‌گذاری آنلاین است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی ساخته شده است. افراد با دانش نسبی کم با استفاده از این وب‌سایت، می‌توانند در بین گزینه‌های سرمایه‌گذاری بهترین انتخاب را داشته باشند.

آدرس وب‌سایت: capital.com

3- Circle

Circle یک پلتفرم موبایلی اندروید و iOS است که کار انتقال پول به‌صورت فرد‌به‌فرد را انجام می‌دهد. افراد به‌راحتی می‌توانند حتی با استفاده از پیام‌رسان موجود در این اپلیکیشن برای دوستان خود پول ارسال نمایند. این شرکت ادعا می‌کند که فراتر از یک اپلیکیشن پرداخت است و بر این باور است که پول را به‌راحتی ارسال متن، در بالاترین سطح امنیت برای شما ارسال می‌نماید.

آدرس وب‌سایت: circle.com

4- Coinify

Coinify یک سرویس پرداخت و تبدیل پول بر بستر بلاک‌چین است که به‌راحتی کار تبدیل ارز را انجام می‌دهد. این شرکت ادعا می‌کند که به‌آسانی و باسرعت، بیت کوین را به هر ارزی برای شما تبدیل می‌کند.

آدرس وب‌سایت: coinify.com

5 – Fenergo

Fenergo به ارائه راهکارهائی در حوزه‌های مدیریت چرخه زندگی، جلوگیری از پول‌شویی، امن‌سازی قوانین و مقررات مالی، و مدیریت اطلاعات مشتریان می‌پردازد. در سال 2017 این شرکت 200 نفر دیگر را به نیروهای خود اضافه کرده است. Fenergo در مرحله اول سرمایه‌گذاری در سال 2013، چهار میلیون یورو جذب کرده و در مرحله دوم 75 میلیون دلار را در سال 2017 به خود جذب کرده است.

آدرس وب‌سایت: fenergo.com

6 –ID Finance

ID Finance یک بستر نرم‌افزاری جدید آنلاینِ دریافت وام برای بازار‌های در حال رشد و نوظهور است که در سال 2013 شروع به‌کار کرده‌ است. Id Finance بر اساس اطلاعات و اعتبار، افراد را رتبه‌بندی کرده و به آنان خدمات مالی ارائه می‌دهد. این شرکت در حال حاضر بیش از 50 هزار وام در ماه به مناطق آمریکای لاتین اختصاص می‌دهد.

آدرس وب‌سایت: idfinance.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.