زاکربرگ چگونه فیسبوک، بهترین شرکت برای کار در دنیا را می گرداند؟

زاکربرگ چگونه فیسبوک، بهترین شرکت برای کار در دنیا را می گرداند؟

زاکربرگ چگونه فیسبوک، بهترین شرکت برای کار در دنیا را می گرداند؟

زاکربرگ چگونه فیس‌بوک، بهترین مکان برای کار در دنیا را می‌گرداند؟ مرد سی‌وسه‌ساله‌ای که مالک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی است. درحالی‌که مدیران فناوری بزرگ‌های دنیا زمان زیادی را برای شرکت خودشان صرف می‌کنند، زاکربرگ همچنان زمانی را برای تمرینات ورزشی، سفر‌های زیاد و خانواده اختصاص می‌دهد؛ اما با کنار گذاشتن انتخابات غیرضروری بر روی اهداف بلندمدت خود تمرکز کرده و سعی بر این دارد که مؤثرتر کار کند. در اینجا نگاهی به کارهای یک روز عادی مارک زاکربرگ به‌عنوان مدیرعامل شرکت فیس‌بوک می‌اندازیم:

او بعد از بیدار شدن در ساعت هشت صبح، به‌عنوان مدیر فیس‌بوک، صفحه شخصی خود در فیس‌بوک و فیس‌بوکمسنجر و واتس آپ را چک می‌کند.زمانی که این کارها را پس از بیدار شدن انجام داد، زمان ورزش فرامی‌رسد. او به‌طورمعمول سه روز در هفته را به ورزش اختصاص می‌دهد.

بعد از تمرینات روزانه خود، او خیلی بر روی زمان گذاشتن بر روی صبحانه حساس نیست. و معمولاً زمانی برای غذاهای خوشمزه اختصاص نمی‌دهد.

این دقیقاً همان دلیلی است که او همیشه یک نوع لباس می‌پوشد.لباس او شامل یک شلوار لی کمربند و یک تی‌شرت به رنگ خاکستری است. او همواره این نکته را بیان می‌کند که می‌خواهد در حد امکان تصمیمات غیرضروری را در زندگی حذف و بر روی تصمیمات، جهت بهبود زندگی جامعه، تمرکز کند.

زاکربرگ در هفته حدود ۵۰ الی ۶۰ ساعت از هفته را در محل کارش، فیس‌بوک می‌گذراند اما مداوم در مورد پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در حال فکر کردن است. او به شبکه‌های CNN گفت: من اکثر وقتم را  به اینکه چگونه جوامع را بهتر به هم وصل کنم می گذرانم و زمان زیادی را در دفتر یا به ملاقات با افراد مختلف که شما آن را کار کردن واقعی می‌نامید نمی‌گذرانم.

او از دوستانش برای مدیریت صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرد؛ در حدود ۱۲ نفر برای از بین بردن نظرات نامناسب افراد مختلف در صفحه اجتماعی‌اشبه او کمک می‌کنند.

زاکربرگ زمان زیادی را برای وسعت دادن به افکارش اختصاص می‌دهد و تصمیم دارد تا آنجایی که امکان دارد کتاب بخواند.او در سال ۲۰۱۵  تصمیم گرفت که هر دو هفته یک کتاب جدیدی بخواند.

او با افراد بزرگ جهان از قبیل، پاپ تا رئیس‌جمهور سابق آمریکا باراک اوباما و سلبریتی ها … دیدار می‌کند.

بااینکه زمان زیادی را در حال سفر و کار است اما بازهم وقتی را به دختر و همسرش اختصاص می‌دهد. دوستانش میگویند او دو ماه برای نگه‌داری از فرزند تازه متولدشده‌اش کار خود را ترک کرد. در سال ۲۰۱۷ این زوج دختر دوم خود را به دنیا آوردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.