چهار راهی که شما را به یک قهرمان تبدیل می‌کند

چهارراهی که شما را به یک قهرمان تبدیل می‌کند.

قهرمان کیست؟ یک قهرمان یک شخصیت معمولی است که توانایی خود را پیداکرده و بر موانع و مشکلات غلبه می‌کند.

داستان قهرمانان صدها سال همواره بدون تغییر باقی‌مانده است. چرا ما همواره قهرمانان را تشویق می‌کنیم؟ چرا ما به داستان‌های چالش‌برانگیز زندگی علاقه داریم؟ چه چیزی این داستان‌ها را ابدی کرده است؟

یک قهرمان خانه خود را ترک می‌کند، با چالش‌ها روبرو می‌شود، و معمولاً به خانه به‌عنوان مردی تغییر کرده برمی‌گردد.

نیاز به داستان!

چیزی که یک قهرمان را فراموش‌نشدنی می‌کند قدرت و اراده اوست. ما معمولاً توانایی آن‌ها را در شکست موانع و مشکلات ستایش می‌کنیم.

اما واقعاً چه چیزی یک قهرمان را بعدازاینکه شکست‌خورده ایستاده نگه می‌دارد؟ جواب ساده است: یک داستان، اما نه هر داستانی.

داستان در تاروپود وجود یک قهرمان نقش بسته‌است، و فراز و نشیب سرگذشت او، بخش‌های مجزایی از آن واقعه نیستند، بلکه جزئی از کل داستان‌اند.

چگونه داستان زندگی خود را پیدا کنیم؟

اولین قدم، تعریف مهم‌ترین خواسته شما و بیرون آمدن از استراحتگاه است.

این موضوع برای من وقتی به وجود آمد که 25 مورد از چیزهایی را که در زندگی می‌خواستم را بر روی کاغذ نوشتم. آن‌ها اهداف من و رؤیای من بودند که تعداد آن‌ها خیلی زیاد بود و من باید تنها پنج عدد از آن‌ها را برمی‌داشتم. این کار توجه من و زندگی من را به سمت اهدافی که از صمیم قلب می‌خواستم، جلب کرد.

برخلاف گذشته، این کار به من اجازه داد که دوباره اهدافم را بدون اینکه دچار پراکندگی اهداف شوم، به‌وضوح ببینم، طوری که در گذشته اتفاق نمی‌افتاد.

اکثر تغییرات سخت از مسائل ساده شروع می‌شود.

نکته اینجاست که اگر شما می‌خواهید انگیزه ایجاد کنید که موجب بالا رفتن اهداف شخصی شود باید آن‌ها را به یک هدف بالاتر گره بزنید، شما به این صورت می‌توانید داستان زندگی خود را تعریف کنید. و حالا شما یک قهرمان هستند تنها کافی است داستان خود را بسازید و در آن زندگی کنید. برای ساختن داستان خود به چهار مورد زیر توجه کنید:

 

انرژِی خود را متمرکز کنید:

از تمرین بالا استفاده کنید، اهدافتان را روی کاغذ بنویسید و از بین آن‌ها پنج‌تا را انتخاب نمایید. اهدافتان را روی کاغذ بنویسید و هرروز به آن‌ها نگاه کنید.

سفرتان را شروع نمایید:

این هم هیجان‌انگیز است و هم ترسناک. از فردا نترسید از همین امروز شروع کنید. هیچ زمان ایده آلی وجود نخواهد‌داشت.

با سختی‌های سر راهتان بجنگید:

خوشحالی به همراه تجارب ارزشمند به وجود می‌آید. برای اینکه بر فراز و نشیب  با خودتان وارد چالش شوید. و به این واقف باشید که شکت بخشی از راه است.

قهرمانانه برگردید.

قهرمانان همیشه به خانه، تواناتر برمی‌گردند. تجارب و اتفاقات سر راهتان را با دیگران در‌میان بگذارید.زندگی مدرن ما با تمام پیشرفت‌های مسحورکننده فنّاوری، باعث شده که ما ژرفای درونمان را فراموش کنیم. همان‌طور که جهان ما پیچیده‌تر می‌شود، فراموش کردن ارتباط شخصی‌مان با زندگی راحت‌تر می‌شود. ما برای افزایش انگیزه، به جهان بیرون نگاه می‌کنیم، به نظرات بزرگان و سخنرانی‌ها انگیزشی گوش می‌دهیم و به آن‌ها علاقه داریم. اما به‌ندرت به اعماق وجودی خودمان توجه می‌کنیم تا به انگیزه‌های واقعی و درست که در داستان زندگی ما وجود دارد توجه می‌کنیم.

چیزی که از زندگی می‌خواهید را تعریف کنید و انگیزه خودتان را احیا کنید!

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.