گوشی‌های هوشمند تاشو به‌زودی از راه می‌رسند!

گوشی‌های هوشمند تاشو به‌زودی از راه می‌رسند!

کسانی که اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنند، خوب می‌دانند سال‌هاست در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند، حرف از گوشی تاشو یا خم‌شونده است. سال‌هاست این وعده را شنیده‌ایم که از سال آینده شما صفحه‌نمایش‌های بسیار بزرگی را در جیب خود خواهید داشت که تا می‌شود. خیلی شیک و جمع‌وجور می‌توانید گجتی به‌اندازه یک گوشی ۴ اینچی را از جیب دربیاورید و تبدیلش کنید به یک تبلت با صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ. اما تا همین چند روز پیش که سامسونگ نمونه‌ای از گوشی تاشوی جدیدش را معرفی کرد، همه این حرف‌ها در حد چند پتنت و طرح اولیه بود. این‌بار به نظر می‌رسد رویای گوشی تاشو واقعا محقق می‌شود و حتی شاید از زمستان امسال شاهد عرضه عمومی این گوشی باشیم.

گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ
گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ

گرچه سامسونگ در فضایی کم‌نور از این نمونه عینی گوشی تاشو رونمایی کرده اما مشخصات آن با جزییات زیاد منتشر شده است. سامسونگ می‌گوید این گوشی در سال ۲۰۱۹ به تولید انبوه می‌رسد و در حال حاضر مقدمات تولید انبوه را فراهم کرده‌اند. مدیر بازاریابی سامسونگ با اشاره به تجربه‌های قبلی که گاه حتی نمونه اولیه‌ای از آن‌ها در نمایشگاه‌ها رونمایی می‌شد، گفت: «این‌بار فقط درباره یک طرح اولیه صحبت نمی‌کنیم.»

به‌این‌ترتیب سوالات و ابهام‌های جدیدی مطرح می‌شود. از جمله این‌که جنس صفحه‌نمایش این گوشی چیست؟ از آن‌جا که شیشه انعطاف لازم را برای این منظور ندارد، گویا قرار است نمایشگر این گوشی تازه‌وارد از جنس نوعی پلاستیک باشد. آن‌چه درباره ظاهر صفحه‌نمایش این گوشی در حالت تاشده به چشم می‌آید، طول بیش‌تر آن نسبت به ابعاد رایج گوشی‌های هوشمند امروزی‌ست. همچنین حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش برخلاف مُد جدید بازار گوشی‌های هوشمند، زیاد است و شباهتی به گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۸ که اکثرا بدون حاشیه یا با  حاشیه بسیار باریک در بالا و پایین هستند، ندارد.

به‌هرحال تا زمانی‌که این گوشی وارد بازار نشود، صحبت‌ها درباره کارایی و محبوبیت آن در حد حدس و گمان است. چیزی که مهم است این‌که طبق تجربه با برداشتن این اولین گام، احتمالا گوشی‌های تاشونده طی دو سال آینده بازار را پر کنند. اتفاقی که با معرفی گوشی‌های بدون حاشیه افتاد. البته در این مورد گمانه‌زنی‌های متفاوتی وجود دارد و عده‌ای معتقدند گوشی تاشو از آن نوع محصولاتی نیست که بتواند یک‌شبه فراگیر شود. اولین تجربه مشتری قطعا می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد. باید دید آیا سامسونگ پیشگام خوبی در عرضه گوشی‌های تاشو خواهد یا نه.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.