گوشی بلاک‌چین HTC ناامیدکننده بود

گوشی بلاک‌چین HTC ناامیدکننده بود

گوشی بلاک‌چین HTC را به خاطر دارید؟ همین چند روز پیش بود که این گوشی رسما به بازار معرفی شد و کارشناسان در نقاط مختلف دنیا به بررسی آن پرداختند. البته طبق آن‌چه در وب قابل‌پیگیری‌ست، این گوشی هنوز به دست هیچ‌کس حتی خبرنگاران نرسیده و احتمالا هنوز کسی نوآوری HTC را از نزدیک ندیده است.

نکته جالبی که بعد از معرفی رسمی این گوشی با نام اگزودوس ۱ مشخص شد، نحوه خرید آن بود: این گوشی را فقط با بیت‌کوین یا اتریوم می‌شود خرید! به‌عبارتی در کشورهایی که مبادله ارز دیجیتال به رسمیت شناخته نمی‌شود، امکان خرید این گوشی وجود ندارد. پیش‌فروش این گوشی درست از روز معرفی (۳۰ مهرماه) شروع شده و در ۳۴ منطقه در دنیا امکان‌پذیر است اما تاریخ دقیقی برای تحویل اگزودوس ۱ معرفی نشده است.

با این اوصاف در وهله اول به نظر می‌رسد HTC می‌خواهد تبدیل به پدیده فین‌تک در عرصه موبایل شود اما خبرنگاران بعد از پرسش‌وپاسخ‌ها درباره اگزودوس ۱ از ظهور چنین پدید‌ه‌ای ناامید شده‌اند. دست‌کم HTC با معرفی این گوشی پدیده نخواهد شد!

اگرچه اگزودوس ۱ به یک کیف پول مجازی مجهز شده که از سیستم‌عامل اندروید جداست، اما وعده‌های فیل‌چن، مدیر پروژه اگزودوس، به ویژگی‌هایی از این فراتر اشاره داشت. قرار بود این گوشی به‌عنوان یک گره در شبکه بلاک‌چین کاربرد داشته باشد اما تا امروز مشخص شده که چنین امکانی برای محصول تازه‌وارد HTC وجود ندارد.

جالب این‌که مشخصات این گوشی همگام با ترندهای بازار گوشی‌های تلفن همراه ارائه شده است. دو دوربین در پشت، قابلیتی است که حالا دیگر حتی مزیت رقابتی گوشی‌های تلفن همراه به حساب نمی‌آید و تقریبا تبدیل به یک الزام برای برنده بودن شده است. اگزودوس ۱ علاوه‌بر دو دوربین پشت، دو دوربین در جلو دارد تا قابلیت بوکه را در عکس‌های سلفی هم داشته باشد. توجه به این مشخصات مشتری‌پسند یک سمت ماجراست و محدود کردن بازار فروش با ارز دیجیتال، در سمت دیگر وجود دارد تا اگزودوس ۱ را به یک گوشی بلاتکلیف تبدیل کند.

باید گفت این بلاتکلیفی، منحصر به یک گوشی یا یک برند نیست و در زمینه ارتباط صنعت موبایل با ارز دیجیتال، به‌طور کلی نوعی بلاتکلیفی و سردرگمی وجود دارد. این حوزه بدون شک نیاز به نوآوری دارد و باید دید بالاخره آغازگر این مسیر چه کسی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.