قوانین و مقررات بهره­‌مندی از بیمه‌نامه حوادث انفرادی

لطفأ قوانین آسان بیمه و شرایط عمومی و خصوصی بیمه‌نامه را به طور کامل مطالعه نمایید.
توجه داشته باشید، تایید شما در این مرحله به منزله پذیرش کلیه شرایط و قوانین حاکم بر آسان بیمه و محصول بیمه‌ای است.

تعاریف عمومی

مشتری: کلیه کاربرانی که وارد اپلیکیشن و سایت آسان بیمه می­‌شوند.

بیمه‌گر: به شرکت بیمه‌ای که بیمه‌نامه مشتری را صادر می‌کند، بیمه‌گر گفته می‌شود.

بیمه­‌گذار: به هر کاربر پس از خرید قطعی بیمه‌نامه، بیمه­‌گذار گفته می‌شود. بیمه گذار دارای یک پروفایل کامل است.

بیمه شده: شخصی است که بیمه‌نامه برای وی صادر می‌شود.

موضوع بیمه: موضوع بیمه می‌­تواند شخص، مال و یا مسئولیت باشد.

حق بیمه: وجهی است که بیمه­‌گذار به بیمه­گر پرداخت می­کند تا در صورت بروز حادثه زیان وارده را جبران کند.

کانال فروش: تمامی سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌هایی که خدمات آسان بیمه از طریق آن ارائه می‌شود.

شرایط عمومی

  • آسان‌بیمه متاثر از شرایط و قوانین جمهوری اسلامی ایران، شرایط و قوانین تجارت الکترونیک، قانون حمایت از مصرف کننده و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
  • استفاده از آسان بیمه، در هر یک از کانال‌های فروش، به منزله پذیرش شرایط، قوانین و مقررات آن است.
  • آخرین نگارش شرایط و قوانین آسان بیمه در هر لحظه، جایگزین کلیه توافق‌های قبلی است و هرگونه استفاده از خدمات آسان‌بیمه به عنوان پذیرش قرارداد محسوب می‌شود.
  • آسان‌بیمه هیچ گونه کالای فیزیکی که ماهیت فیزیکی آن دارای ارزش باشد را به فروش نمی‌رساند.
  • قیمت محصولات بیمه موجود در آسان بیمه، از سوی شرکت‌های بیمه‌ای اعلام شده است و آسان بیمه هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد. بنابراین به محض تغییر قیمت محصول از سوی شرکت بیمه‌ای، حتی در صورتی که مشتری مبلغ محصول را پرداخت کرده باشد، موظف به پرداخت ما به التفاوت آن خواهد بود.

حداقل ۲ روز قبل از اتمام بیمه‌نامه مشتری موظف است، نسبت به ثبت سفارش بیمه‌نامه خود اقدام نماید. مسئولیت مشکلات ناشی از اقدام دیرهنگام مشتری برای ثبت سفارش به عهده خود او است.
مشتری موظف است در هنگام ثبت سفارش، شرایط و قوانین مربوط به بیمه‌نامه‌ای که در حال سفارش دادن آن است را مطالعه کند و اطلاعات مورد نیاز برای صدور آن را به دقت تکمیل نماید.
مسئولیت ناشی از عدم ورود صحیح اطلاعات توسط مشتری، به عهده خود او است.

صدور

بررسی و صدور بیمه‌نامه‌هایی که برای صدور نیاز به بررسی توسط کارشناس دارند (مانند بیمه‌نامه شخص ثالث)، از ساعت ۸ الی ۲۲ هر روز انجام می­‌شود.
در صورتی که سفارش پس از ساعت ۲۲ ثبت گردد و نیاز به بررسی کارشناس داشته باشد، در بازه زمانی الی ۲۲ روز بعد بررسی و تایید خواهد شد.
بیمه‌نامه‌هایی که به صورت آنلاین صادر می‌شوند (مانند بیمه موبایل، بیمه مسافرتی خارجی) هیچگونه محدودیت زمانی برای ثبت سفارش نخواهند داشت.

پرداخت

تمامی پرداخت‌ها توسط درگاه پرداخت اینترنتی آسان‌بیمه انجام می‌شود و مشتری موظف به پرداخت مبلغ قابل پرداخت اعلام شده از این طریق است.
مبلغ قابل پرداخت شامل حق بیمه و مالیات ارزش افزوده است که پس از محاسبه از مشتری دریافت می‌شود.
دریافت مبلغ قابل پرداخت از مشتری به منزله صدور بیمه‌نامه نیست و مشتری موظف است پس از پرداخت مبلغ، تا زمان صدور بیمه‌نامه به پیام‌های آسان بیمه توجه کرده و طبق آن عمل کند.

ابطال بیمه‌نامه یا انصراف از خرید

پس از پرداخت وجه و همچنین صدور بیمه‌نامه امکان انصراف از خرید و یا ابطال بیمه‌نامه وجود ندارد. بازپرداخت وجه تنها در صورتی ممکن است که امکان صدور بیمه‌نامه برای کاربر به دلیل محدودیت‌های قانونی وجود نداشته باشد.

مغایرت در پرداخت

در صورتی که به هر دلیل، مبلغ پرداخت شده توسط مشتری با مبلغ نهایی بیمه‌نامه در هنگام صدور مغایرت داشته باشد ، مشتری موظف به واریز مبلغ مابه‌التفاوت خواهد بود.
کارشناس آسان بیمه موظف است دلیل یا دلایلی که باعث بروز مغایرت مالی شده است را به مشتری اطلاع دهد.
در صورتی که مشتری حاضر به پرداخت مبلغ ما‌به‌التفاوت ایجاد شده نگردد، مبلغ پرداخت شده قبلی به وی عودت داده خواهد شد و آسان بیمه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال صدور بیمه‌نامه برای آن مشتری نخواهد داشت.

اعتبار آسان بیمه

در شرایطی که وجهی به عنوان هدیه به کاربر تعلق می گیرد، این هدیه در قالب اعتبار به «اعتبار آسان بیمه» کاربر اضافه شده و فقط برای استفاده و خرید بیمه در آسان بیمه قابل استفاده خواهد بود و امکان تبدیل آن به وجه نقد یا استفاده در سایر سرویس ها نیست.

ارسال مدارک

مدارک مورد نیاز بر حسب نوع موضوع بیمه‌ای تعیین می‌شود. بیمه‌نامه تنها در صورت ارسال مدارک صحیح، خوانا و معتبر، قابل صدور خواهد بود.

نقص مدارک

صحت، خوانایی و معتبر بودن مدارک ارسالی از سوی کارشناس آسان بیمه تعیین می‌شود.

نشانی روی بیمه‌نامه

در صورتی که برای صدور بیمه‌نامه درخواستی نیاز به درج نشانی بر روی بیمه‌نامه باشد، کاربر مکلف به اعلام صحیح نشانی خود از طریق بستر آسان بیمه است.
مسئولیت صحت آدرس اعلام شده، به عهده مشتری است.
امکان تغییر آدرس اعلام شده برای درج روی بیمه‌نامه پس از صدور بیمه‌نامه از طریق آسان بیمه وجود ندارد و مشتری باید با مراجعه به شرکت بیمه‌ای مربوطه درخواست تغییر نشانی را اعلام نماید.

نشانی ارسال

پس از صدور، بیمه‌نامه به نشانی اعلام شده توسط مشتری ارسال می‌شود. مسئولیت درست بودن نشانی ارسالی به عهده مشتری است.

ارسال

ارسال نسخه چاپی فقط برای بیمه­‌نامه شخص ثالث امکان پذیر است؛ نسخه دیجیتال شخص ثالث و سایر بیمه‌نامه‌های صادر شده بلافاصله پس از صدور از طریق منوی پروفایل من قابل مشاهده است و در صورت نیاز مشتری قابل چاپ است.
نسخه کاغذی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در تهران، حداکثر تا ۴۸ ساعت اداری پس از صدور ارسال می‌شود و رایگان است.
هزینه ارسال بیش از یکبار به عهده مشتری است.
در صورتیکه مشتری در زمان ارسال بیمه‌نامه، در نشانی درج شده حضور نداشته باشد، بیمه‌نامه برگشت خورده و هزینه ارسال مجدد به عهده مشتری است.
سفارش‌های شهرهای به جز تهران‌ از طریق پست و حداقل طی ۷۲ ساعت اداری ارسال می‌شود.
ارسال فوری تنها برای سفارش‌هایی که نشانی ارسال آن ها در شهر تهران (مناطق 22 گانه) باشد،‌ امکان‌پذیر است.
در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی امکان ارسال بیمه‌نامه وجود ندارد.
منظور از شهر تهران، مناطق ۲۲ گانه شهرداری است.
هزینه ارسال فوری مبلغ ۳۰۰،۰۰۰ ریال است که به صورت نقدی از مشتری هنگام تحویل دادن بیمه‌نامه، دریافت می‌شود.

تحویل

در هنگام تحویل بیمه‌نامه، ارائه کارت شناسایی به پیک آسان‌بیمه، امضا فرم مربوط توسط مشتری و تحویل دادن بیمه‌نامه قبلی (در بیمه ثالث) الزامی است.
تحویل بیمه‌نامه در مکان‌هایی که دارای آدرس قابل استناد نباشند،‌ مانند مکان‌های عمومی،‌ امکان پذیر نخواهد بود.
در هنگام تحویل بیمه‌نامه، ارائه بیمه‌نامه قبلی به پیک آسان بیمه و یا مامور پست الزامی است.
پس از صدور بیمه‌نامه در آسان بیمه، تصویر بیمه‌نامه بلافاصله در بخش بیمه‌نامه‌های من از منوی پروفایل من، در دسترس بیمه گذار قرار می‌گیرد. به منظور دریافت نسخه اصلی بیمه‌نامه شخص ثالث، ارسال لاشه بیمه‌نامه قبلی الزامی است که در شهر تهران توسط پیک آسان بیمه و در سایر نقاط ایران توسط مامور پست، هنگام تحویل بیمه‌نامه از مشتری دریافت می‌گردد.

حریم خصوصی

آسان‌بیمه خود را متعهد به حفاظت از اطلاعات مشتریان خود دانسته و این اطلاعات به جز مواردی که از سوی مراجع قضایی حکمی صادر شده باشد، در اختیار شخص دیگری قرار نمی‌گیرد.



بازگشت