کارآفرینان روز خود را چگونه آغاز می‌کنند.

کارآفرینان روز خود را چگونه آغاز می‌کنند.

اگر شما یک کارآفرین هستید، همواره به این فکر میکنید که چطور کسب و کارتان را رشد دهید، در نتیجه در معرض استرس و فشار زیادی قرار دارید. کارآفرینان بزرگ، چگونه می توانند در میان این حجم از فشار و استرس همچنان خلاق بمانند و تحارتشان را توسعه دهند؟  آنها عادت های خاصی را به طور روزانه انجام می دهند. در اینجا چند مورد از کارهای حیاتی که آنها اکثرا انجام می دهند، لیست شده است. این موارد آنقدر ساده هستند که به راحتی می‌توانید آنها را در برنامه عادی زندگی تان قرار دهید.

متفاوت نفس بکشید.

به‌طور حتم  پرمشغله‌ترین کارآفرینان دنیا هم در طول روز  می‌توانند چند دقیقه وقت آزاد پیدا کنند تا از سلامت جسمی خود محافظت کنند. از کارآفرینان بزرگی که اظهار داشتند از فنون مدیتیشن و تنفس استفاده می‌کنند؛ می‌توان ایلان ماسک مدیر عامل و مالک تسلا و اسپیس ایکس، شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک و …نام برد.

تمرین تنفس صحیح بسیار ساده است.

  • با بینی خود نفس بکشید
  • به‌آرامی عمل بازدم را انجام دهید.
  • بعد از 5 شماره دو بار نفس بکشید.
  • به‌آرامی این عملیات را در 10 ثانیه و مکرراً انجام دهید.

ساختار داستان‌گویی را یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت این است که بتوانید به شکل تأثیرگذاری، داستانی را تعریف و یا موضوعی را بیان نمایید. بیان صحیح مطلب می‌تواند منجر به ارتباط بهتری با مشتریان شود و درنتیجه میزان فروش را افزایش دهد. کتاب ناپلئون هیل، بیندیشد و ثروتمند شوید را بخوانید؛ این کتاب به روش خوبی نحوه بیان کردن داستان را به شما آموزش می‌دهد. با یادگیری روش صحیح بیان مطلب که در این کتاب توضیح داده ‌شده است، می‌توانید به شکل تأثیرگذارتری از ابتدا تا انتها داستان خود را به شیوه جذاب ارائه دهید.

هر صبح، افکارتان را به روی کاغذ بیاورید.

مبحث آوردن افکارتان بر روی کاغذ خیلی ساده است، کافی است هرروز صبح سه صفحه از افکارتان را بر روی کاغذ بیاورید. تقریباً تمام کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، از این روش در ابتدای صبح استفاده می‌کنند. افکارتان می‌تواند در زمینه‌های زیر باشد:

  • لیست قدردانی‌ها
  • اولویت‌بندی‌های این هفته
  • ایده‌های جدید برای محصولات و برنامه‌ها
  • افرادی که باید ببینید
  • کارهایی که باید انجام دهید
  • کارهای موردعلاقه
  • ابزارهایی که باید امتحان کنید
  • کتاب‌هایی که می‌خواهید بخوانید و…

 

قرار ملاقات پیاده‌روی بگذارید.

این کار برای ذهن بی‌نظیر است، که می‌تواند تأثیرگذاری و خلاقیت ما را افزایش دهد. یکی از سرمایه‌گذاران در رابطه با این موضوع گفته است که حتی گاهی اوقات زمان برای تنظیم قرار ملاقات با کسی در خارج از خانه نیست، برای شبیه‌سازی این مسئله بر روی تردمیل پیاده‌روی کرده و به‌صورت تلفنی با دوستانش صحبت می‌کند.

فهرست کارهایتان را اولویت‌بندی کنید.

همانند کارآفرینان؛ همه ما، در انبوهی از کارهای انجام نشده هستیم و بیشتر دوست داریم در وهله اول به کارهای ساده‌تر خودمان برسیم و آن‌ها را تمام کنیم. اما واقعیت این است که آن‌ها خیلی ساده و پیش‌ پا افتاده هستند. برای اینکه شما بتوانید در کارتان و در زندگی موفق باشید باید بر روی مهم‌ترین کارهای روزانه‌تان در وهله اول تمرکز کنید. کار اولویت‌بندی تنها چند دقیقه از وقت روزانه شما را می‌گیرد اما نتایج خیره‌کننده‌ای خواهد داشت.

 

موارد بالا نه‌تنها می‌تواند احساس خوبی نسبت به خودتان ایجاد کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا گروه خود را بهتر بسازید، استرس کمتری را تحمل‌کنید و به اهداف کسب‌وکارتان برسید. نکته مهم اینجاست که شما باید این موارد را عادت روزانه خود کنید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.