نماینده شرکت کوالکام:‌ ۲۰۱۹ سال اینترنت ۵G است!

نماینده شرکت کوالکام:‌ ۲۰۱۹ سال اینترنت ۵G است!

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، این روزها موعد برگزاری نمایشگاه CES 2019 است و همه علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی گوش‌به‌زنگند که شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ از چه حرف می‌زنند و با خود چه آورده‌اند. این رویداد که امروز دومین روز نمایشگاهی خود را پشت سر می‌گذارد، منبع دست اول هر آن چیزی است که انتظار داریم در سال میلادی پیش رو در بازار تجهیزات الکترونیکی مصرفی ببینیم.

تحولات در گوشی‌های تلفن همراه، چندسالی‌ست که تبدیل به یکی از موضوعات پرطرفدار نمایشگاه CES شده است. تا آن‌جا که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هرچه در دست ارائه دارند، برای روزهای ابتدایی ژانویه نگه می‌دارند تا در رقابت با دیگران، نظر مشتریان سال جدید را به خود جلب کنند. حتی شرکتی مثل اپل که هر سال و از جمله امسال علاقه‌ای به حضور در CES نشان نداده است، در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2019 در لاس‌وگاس، در خیابان مشرف به محل برگزاری، بیلبوردی نصب کرده که محتوای آن به‌نوعی کنایه‌ای به تولیدکنندگان همه گوشی‌های هوشمند به‌جز آیفون محسوب می‌شود. در این بیلبورد که سروصدای زیادی هم به پا کرد، به امنیت سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون در مقایسه با سایر سیستم‌عامل‌ها اشاره شده است.

امسال در یکی از نخستین کنفرانس‌های نمایشگاه CES 2019 نماینده شرکت کوالکام هم پیش‌بینی خود درباره گوشی‌های تلفن همراه را ارائه داد. کوالکام یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده‌ گوشی‌های تلفن همراه است که همکاری‌های گسترده‌ای با غول‌های این صنعت مثل سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، سونی و… دارد. دیدگاه نماینده این شرکت درباره چشم‌انداز سال ۲۰۱۹ جالب بود و اشاره به اینترنت 5G داشت. نماینده کوالکام با استناد به قراردادهای همکاری که از سال ۲۰۱۸ برای آن برنامه‌ریزی شده، سال ۲۰۱۹ را سال اینترنت 5G خواند و پیش‌بینی کرد در این سال دست کم ۳۰ دستگاه تلفن همراه مجهز به اینترنت 5G روانه بازار خواهند شد.

گرچه اینترنت 5G در حال حاضر در دسترس همگان در سراسر دنیا قرار نگرفته و قطع‌به‌یقین تا پایان سال ۲۰۱۹ هم تنها در محدوده دسترسی مناطق معدودی خواهد بود، بسیاری کارشناسان با نظر نماینده کوالکام موافقت کرده‌اند. اگر یکی دو سال گذشته رقابت بر سر نمایشگرها و تعداد دوربین‌های گوشی‌های هوشمند بود، گویا در سال پیش رو مبارزه بر سر سرعت است.

نکته‌ای که مهم است این‌که آیا این پیش‌روی زمانی در تولید تجهیزات، می‌تواند سرعت فراهم کردن زیرساخت‌های اینترنت 5G را بالا ببرد یا از لحاظ عملی چنین چیزی امکان ندارد؟ از آن‌جا که بسیاری تحولات جهان در ابتدای راه ناممکن به نظر می‌رسیدند، شاید به‌جای پاسخ قطعی «نه!» بهتر باشد در سال ۲۰۱۹ کمی صبر کنیم و نتیجه را به چشم ببینیم!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.