
ایدههای بزرگ چرا شکست میخورند؟
شما فکر میکردید که سال گذشته، سالی خواهد بود که شما کار فوقالعاده، بینظیر و ایده بکرتان رو به مرحله اجرا درمیآورید.
کاری که مادرتان، دوستانتان آن را دوست خواهند داشت و قرار است که شما را میلیاردر سازد!
اما چرا معمولاً ایدههای بزرگ شکست میخورند؟
واقعیت این است که ایدهها بسیار زیاد هستند، در جهان 600 میلیون متخصص و 7 میلیارد انسان وجود دارند. شانسی که ایده منحصربهفرد شما دارد تقریباً 1 به یک میلیارد است!
اکثر ایدهها معمولاً به خاطر اینکه آنها ایده بدی هستند شکست نمیخورند. بعضی از شرکتهای بسیار بزرگ جهان از پس ایدههای بد به وجود آمدند.
کوین رایان یکی از کارآفرینان موفق و مالک شرکتهای Gilt Groupe و DoubleClick بر این باور است که یکی از آنها گوگل بوده است! گوگل در ابتدا یکی از هفت موتور جستجوی آن زمان بود؛ اما چه چیزی یک ایده تکراری را به یک شرکت بزرگی به نام گوگل تبدیل کرده است؟
اجرا!
همه موتورهای جستجو خوب کار میکردند اما گوگل کمی بهتر کار میکرد. معمولاً 90 درصد از مواقع جوابها برابر بودهاند؛ اما ده درصد مواقع گوگل بهتر بود و همان درصد کافی بود.
اسکات کورنیت کارآفرین و سرمایهگذار درزمینه مدیا و تکنولوژی نیز موافق بر اجرای درست ایدهها است! گاهی اوقات رقبا وجود دارند و شما برای آنکه با 4 یا 10 نفر دیگر رقابت کنید تنها کافی است بهتر ایده را اجرا کنید.
بنابراین ایده بزرگ تنها یک درصد قضیه است و 99 درصد بقیه کار سخت است! پس این موضوع را در کسبوکار بعدی که راه میاندازید لحاظ کنید.
منبع :www.inc.com