تغییرات عظیمی در راه است. هوش مصنوعی می‌تواند زندگی ما را نجات دهد!

تغییرات عظیمی در راه است. هوش مصنوعی می‌تواند زندگی ما را نجات دهد!

تغییرات عظیمی در راه است. هوش مصنوعی می تواند زندگی ما را نجات دهد!

براساس گزارش موسسه  McKinsey Global در طول 15 سال آینده، 15 درصد از نیروی کار در جهان احتمالا کار خود را تغییر می‌دهند.

در سال 2030، 75 میلیون تا 375 میلیون نیروی کار موقعیت شغلی خود را از دست خواهندداد. احتمالا 400 تا 800 میلیون نیز با فناوری جدید جایگزین خواهدشد و یا فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می شود. این مسئله می‌تواند یکی از بزرگترین دگرگونی بازار کار از سال 1900 تا به امروز باشد.

درحالی‌که در سال‌های اخیر شغل‌های جدیدی ایجاد شده‌اند، ممکن است بسیاری از افراد توانایی لازم برای این کارها را نداشته باشند. هر روزه کارهای تکراری در حال جایگزین شدن با ربات‌ها و فنّاوری هستند، کارهای نرم‌افزاری، ارتباطی، و مهارت‌های همکاری روزبه‌روز حیاتی‌تری می‌شوند.

موضوع داغ: هوش مصنوعی

شنیدن هوش مصنوعی معمولاً ترس از دست دادن کار را در بین افراد و امنیت ایجاد می‌کند اما فنّاوری یادگیری ماشینی، روزبه‌روز در صنایع سلامت و درمان در حال پیشرفت هستند. در اینجا چند نمونه از این پیشرفت‌ها را بیان می‌کنیم:

  • شرکت‌های فعال در حوزه درمان  از فنّاوری برای تشخیص درست بیماری افراد استفاده می‌کنند.
  • شرکت فیس‌بوک به‌تازگی از هوش مصنوعی در قالب ابزاری برای شناسایی افراد مستعد خودکشی استفاده کرده تا به دوستان و نزدیکان نزدیکش این پیغام را بفرستد که او مستعد خودکشی است.
  • همان‌طور که ما به دوره‌ی جدیدی از درمان و حوزه سلامت می‌رسیم، جامعه پزشکان این پرسش را مطرح می‌کنند که چگونه باید حرفه خود را به نسل بعدی پزشکان انتقال دهند. با پیشرفت هوش مصنوعی جامعه پزشکان در موقعیت ناامنی قرار دارند، زیرا که ربات‌ها در آینده قرار است نقش چشم‌ها و دست‌ها، و گوش‌های پزشکان را با دقت بیشتر و خطای کمتری بر عهده بگیرند که این موضوع می‌تواند مبحث و چهارچوب مفهوم تخصص را در این رشته به چالش بکشد.

 

وقتی‌که شما به‌صورت روزانه حقوقتان را دریافت می‌کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

تعداد زیادی از افراد فعال در کسب‌وکارهای اینترنتی و متخصصین حوزه بهره وری سازمان، برای سازمان‌های دارای تعداد زیاد کارمندان – برای مثال شرکت اوبر و مک‌دونالد – معمولاً سرویس پرداخت‌های روزانه را راه‌اندازی کرده‌اند. استفاده از سرویس پرداخت مبتنی بر اپلیکیشن، باعث می‌شود افراد به‌صورت روزانه بخشی از درآمد خود را از طریق کارت اعتباری دریافت نمایند. بعضی از سرویس‌ها هم وجود دارند که به ازای هر تراکنش مبلغی را برای خود به‌عنوان پورسانت دریافت می‌نمایند. ممکن است استفاده از این سرویس تا حدود زیادی نیاز به کارمندان حوزه حسابداری را کاهش دهد به دلیل آنکه بخش اعظمی از کار به‌صورت ماشینی و توسط اپلیکیشن‌های مرتبط انجام خواهد‌شد.

با توجه به تغییراتی که در بالا بخشی از آن‌ها ذکرشده است برخی از بزرگان دانش و فناوری همچنان به دنیا در مورد آثار مخرب هوش مصنوعی و استفاده از آن در صنایع مختلف، هشدار می‌دهند. برخی نیز خرسند و خشنود از پیشرفت هوش مصنوعی و تاثیر مثبت آن بر روی زندگی انسان‌ها هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.