جای این هفت چیز روی میز کار نیست!

هیچ می‌دانستید میز کار شما روی کارایی‌تان تاثیر می‌گذارد؟ شاید در نظر اول خنده‌دار به نظر برسد اما کارایی، تاثیرگذاری روی همکاران و به‌طور کلی شخصیت حرفه‌ای شما از چینش میز کارتان تاثیر می‌پذیرد. یک میز کار شلخته و به‌هم‌ریخته علاوه بر تاثیر منفی‌ای که در نگاه اول بر بیننده دارد، جلوی خوب کار کردن خود شما را هم می‌گیرد.

درست است بعضی آدم‌ها به‌صورت ذاتی مرتب و اتوکشیده هستند و بعضی دیگر نه. شاید شما ذاتا از شلختگی بیش‌تر لذت ببرید اما سعی کنید درمورد میز کارتان کمی دقت به خرج دهید چون این‌بار فقط درباره  ضرورت مرتب‌بودن صحبت نمی‌کنیم، بلکه بحث اصلی درباره کارایی شماست. به همین خاطر توصیه می‌کنیم دست‌کم این ۷ چیز را هیچ‌وقت روی میزتان نگذارید:

  • ناهار

پشت میز کار ناهار نخورید. ممکن است فکر کنید این‌طوری خیلی بهتر روی کارتان تمرکز می‌کنید اما تحقیقات نشان می‌دهند اگر محیط‌های متفاوتی را در طول یک روز کاری تجربه کنید و دائم پشت میزتان نباشید، خلاقیت شما بیش‌تر زمینه بروز پیدا می‌کند. ضمنا نباید بوی غذا را هم فراموش نکنید که به‌هرحال نوعی مزاحمت برای سایر همکاران‌تان ایجاد می‌کند.

  • فنجان چای یا قهوه کثیف

یک قانون برای خودتان بگذارید: به محض نوشیدن آخرین جرعه از چای یا قهوه‌تان، ۳۰ ثانیه زمان بگذارید و دست‌کم اگر آن را نمی‌شویید، داخل آشپزخانه بگذاریدش. یکی از  چیزهایی که ممکن است شما را شلخته‌ترین آدم روی زمین نشان دهد همین فنجان کثیف است!

  • اسناد حقوقی

جای اسناد حقوقی حتی اگر مرتبط با کارتان نبوده و شخصی باشد، روی میز کارتان نیست! گذاشتن اسناد حقوقی روی میز، دیگران را در محیط کاری نسبت به شما بی‌اعتماد می‌کند. ضمن این‌که ممکن است واقعا سوءاستفاده‌ای از اطلاعات حقوقی شود. به‌هرحال احتیاط شرط عقل است.

  • تلفن همراه

جیغ نزنید! البته که غیرممکن نیست! شاید برای خیلی از ما سخت باشد که گوشی تلفن همراه را روی میز کارمان نگذاریم. قرار نیست در دسترس نباشیم، شاید کشوی میز جای مناسب‌تری باشد؛ به‌عبارتی جایی که دائم جلوی چشم‌مان نباشد. البته در قوانین برخی شرکت‌ها تاکید شده در طول ساعات کاری تلفن همراه باید خاموش باشد.

حقیقت این است که آن‌چه در گوشی تلفن شما وجود دارد، به‌ندرت به کارتان مربوط می‌شود و شک نکنید که تمرکزتان را به هم می‌ریزد!

  • شیرینی‌جات

اگر به سلامت خودتان فکر می‌کنید شیرینی‌جات مثل آبنبات، شکلات و سایر تنقلات شیرین را روی میز کارتان نگذارید. در طول کار به احتمال زیاد نمی‌توانید روی میزان کالری مصرفی خود کنترل داشته باشید و این ممکن است برای سلامت‌تان خطرناک باشد.

  • دستگاه تهویه مطبوع

همه دوست دارند محیط کارشان خوشبو باشد اما سلیقه بویایی شما لزوما با بقیه یکسان نیست. به‌علاوه، ممکن است بعضی همکاران شما به مواد موجود در این دستگاه‌ها آلرژی داشته باشند. سعی کنید برای بهتر کردن هوای محیط کارتان راه‌های بهتری مثل باز کردن پنجره و استفاده از هوای تازه پیدا کنید.

  • لوازم بهداشتی شخصی

این یک توصیه بهداشتی نیست! مهم نیست اگر عادت دارید مسواک‌تان را روی کمد لباس‌تان بگذارید اما در محیط کار، هرگز چیزهایی مثل مسواک و نخ دندان را روی میز نگذارید. این کار به شخصیت حرفه‌ای شما آسیب می‌زند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.