همه آنچه باید درباره Note 20 Ultra بدانید

همه آنچه باید درباره Note 20 Ultra بدانید

گلکسی نوت ۲۰  اولترا، پرچم‌دار بی‌رقیب سامسونگ

خانواده‌ی نوت در سری گوشی‌های سامسونگ، خانواده‌ای متفاوت و منحصر به فردند. گلکسی‌های نوت در هر سری جدید، به عنوان پرچم‌دار، جدیدترین تکنولوژی‌های شرکت سامسونگ را به رخ رقبا می‌کشند. سال گذشته سامسونگ با گلکسی نوت ۱۰و۱۰ پلاس، بازار گوشی‌های همراه را تکان داد و امسال  نیز نوت۲۰ سامسونگ جان تازه‌ای به بازار گوشی‌های هوشمند داده است. عمومأ برندهای مختلف سری بزرگتر یک مدل خود را پلاس می‌نامند. اما سامسونگ این بار با یک نام جدید به میدان آمده است. گلکسی نوت ۲۰ اولترا.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا چه قابلیت‌هایی دارد؟

جنس جالب نوت 20 اولترا

اولین نکته‌ی جالب در مورد این گوشی، جنس بدنه‌ی آن است. نوت ۲۰ سامسونگ (غیر اولترا)  با فریم آلومینیومی و پنل پشتی پلاستیکی ارائه شده است. اما در مورد نوت ۲۰ اولترا، یک فریم فولادی پنل شیشه‌ای خاص این گوشی را در برگرفته است.

جنس شیشه‌ی محافظ، گوریلا گلس ویکتوس است که  جدیدترین شیشه‌های محافظ دنیا بوده و در برابر هر نوع ضربه و خراشیدگی و سقوط از ارتفاع، مقاوم‌تر از تمامی رقبای خود هستند. صفحه‌ی نمایش نوت ۲۰ اولترا، با کمی افزایش نسبت به نوت ۲۰ سامسونگ، در اندازه‌ی ۶.۹ اینچ طراحی شده که از تمامی گوشی‌های هوشمند دنیا بزرگتر است.

این نمایشگر با وضوح ۳۰۹۶ در ۱۴۴۴ پیکسل از پنل پیشرفته‌ی ۱۲۰ هرتزی  Dynamic Amoled 2X استفاده کرده است.

سنگین‌ترین پرچمدار سامسونگ

گلکسی نوت ۲۰ اولترا با وزن ۲۰۸ گرم، سنگین‌ترین عضو خانواده‌ی نوت است. سامسونگ قلم لمسی سری جدید را هم ارتقا داده است.

سریع‎‌ترین قلم نوت در نوت 20 اولترا

S Pen نوت ۲۰ اولترا، با تاخیری ۹ میلی ثانیه‌ای، سریع‌ترین قلم نوت است، آن‌قدر سریع که انگار که دارید با یک مداد معمولی می‌نویسید و یا طرح می‌زنید. با وجود فناوری Anywhere کاربر می‌تواند بدون تماس قلم با صفحه‌ی نمایش، صفحه‌ها را تعویض کند، اپلیکیشن‌هایی که به تازگی با آن کار کرده را بالا بیآورد و یا به هوم گوشی برود.

108 مگاپیکسل دوربین تنها ویژگی این دوربین نیست

گلکسی نوت ۲۰ اولترا مجهز به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ‍۱۲ مگا پیکسلی است. دوربین اصلی قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۸k دارد که از این لحاظ در میان گوشی‌های هم‌رده بی‌رقیب است. دوربین مجهز به لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر و ضبط صدای استریو است.

دوربین سلفی این گوشی هم با کیفیت ۱۰ مگاپیکسل، لنز واید ۲۶میلیمتری و فوکوس خودکار دوربین بی‌رقیبی است. گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک باتری۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از تمامی باتری‌های گوشی‌های قبلی پرقدرت‌تر است.

پردازنده 8 هسته‌ای

نوت ۲۰ اولترا با یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ارائه شده است. سیستم عامل اندروید ۱۰ وان UI2.5، باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت شارژ سریع ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۹ واتی از دیگر مشخصات فنی اولترا است. حافظه‌ی داخلی نوت اولترا در سه مدل ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت است. به علاوه در تمام نسخه‌های 5G  رم ۱۲ گیگابایتی نیز در نظر گرفته شده است.

سامسونگ مدت‌هاست که با مایکروسافت همکاری نزدیکی دارد و به همین دلیل یک قابلیت هیجان‌انگیز برای علاقمندان به بازی بر روی این گوشی قرار داده است. به صورت پیش‌فرض روی سرویس xCloud کاربران بر روی هر دو گوشی نوت ۲۰ سامسونگ و نوت ۲۰ اولترا، امکان اجرای بازی‌هایشان را دارند. از ماه سپتامبر ۲۰۲۰ از طریق سرویس Xbox Game Pass Ultimate کاربران می‌توانند به بیش از ۱۰۰ بازی دسترسی داشته باشند.

سامسونگ پرچم‌دار بی‌نظیر خود را در سه رنگ مشکی، سفید و برنز ارائه کرده و قیمت اعلام شده برای این گوشی ۱۲۵۰ یورو است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.