آیا شما روزتان را برای موفقیت شروع می‌کنید یا برای شکست؟

آیا شما روزتان را برای موفقیت شروع می‌کنید یا برای شکست؟

اولین ساعات روز، حال شما و میزان بهره‌وری آن روزتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کدام‌یک از این سناریوها به نظر شما بهتر است؟

امیر با زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شود. با خواهرش جروبحث کرده و بدون خوردن صبحانه منزل را به‌سرعت ترک می‌کند.

در مقابل:

سارا یک ساعت زودتر بیدار می‌شود، بنابراین می‌تواند کمی ورزش کند، و صبحانه را به همراه فرزندانش بخورد و به محل کارش برود. و درراه فایل صوتی در مورد کسب‌وکار یا انگیزشی گوش دهد.

به نظر شما چه کسی روز بهتری خواهد داشت؟

شما اگر کارمند باشید یا کارآفرین یا خانه‌دار یا حتی یک دانش‌آموز به ‌یقین می‌توان گفت در حالت دوم روز بهتری خواهید داشت!

ما می‌توانیم با ترکیب بعضی از کارها در اول صبح تغییرات مثبتی به‌روزمان دهیم تغییراتی از قبیل ورزش صبحگاهی، مدیتیشن، وقت گذاشتن برای خانواده، سپاسگزاری از دیگران، نوشتن کارهای روزانه و …

اکثر ما همیشه ده‌ها کارداریم. بعضی از آن‌ها، کارهایی هستند که باید آن‌ها را انجام دهیم، و بقیه کارهایی هستند که می‌خواهیم آن‌ها را انجام دهیم. ببینید آیا این سناریو برای شما آشناست:

شما بر روی میز کارتان نشسته‌اید، چند دقیقه بعد شما ایمیلتان را چک می‌کنید، وقتی‌که در اینترنت هستید فیس‌بوک را چک می‌کنید، یک ویدئو نگاه می‌کنید، برای پست دوستتان یک کامنت می‌گذارید، یک عکسی را به اشتراک می‌گذارید و وقتی‌که همه این کارها را انجام داده‌اید به پروژه‌تان برمی‌گردید!

که در همین حال مادرتان تماس می‌گیرد…

این سبک، توانایی ما را برای انجام هر کاری از بین خواهدبرد!

فرض کنید روزتان را مثل روز سارا آغاز کرده‌اید، شما نسبت به آن روز احساس خوبی خواهید داشت به دلیل آنکه حتی اگر روزتان در ادامه خوب پیش نرود شما یک احساس مثبتی در آن روز ایجاد کرده‌اید، شما برای خانواده‌تان وقت گذاشته‌اید، یک فایل صوتی آموزشی گوش‌داده‌اید که این احساس خوبی نسبت به آن روز به شما خواهد داد.

پیشنهاد ما:

در ابتدای ساعتی که به سرکارتان رفته‌اند یا اینکه دقیقاً بعدازاینکه بچه‌هایتان را به مدرسه فرستادید بدون اینکه به شبکه‌های اجتماعی سر بزنید یا وب گردی کنید بر روی مهم‌ترین کارهای روزانه‌تان تمرکز کنید و آن‌ها را در ۹۰ دقیقه بدون هیچ توقفی انجام دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.