۳۰ مهر منتظر گوشی بلاک‌چین HTC باشید!

۳۰ مهر منتظر گوشی بلاک‌چین HTC باشید!

HTC شاید خستگی‌ناپذیرترین شرکت در صنعت گوشی‌های هوشمند باشد! این شرکت تایوانی با وجود بحران‌های مالی که از سر گذرانده و البته بحران‌هایی که هنوز پیش‌بینی می‌شود در پیش داشته باشد، دست از خلاقیت در عرضه گوشی‌های هوشمند برنمی‌دارد. خلاقیت جدید HTC این‌بار وارد حوزه فین‌تک شده است و گویا قرار است «اگزودوس» (Exodus)، گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت را به‌صورت مبتنی بر بلاک‌چین وارد بازار کند.

HTC به‌تازگی تیزری را منتشرکرده که در قسمت پایین صفحه مشاهده می‌کنید. در این تیزر صحبت از گوشی جدیدی است که از مدتی قبل حرف‌وحدیث‌ها درباره عرضه آن وجود داشت. حتی چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این‌که خالق لایت‌کوین، یکی از شبکه‌های پرداخت بلاک‌چین، در پروژه جدید HTC همکاری خواهد کرد.

 

اما همه این‌ها به کنار، ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که اساسا گوشی بلاک‌چین یعنی چه؟ واقعیت اینجاست که نه در این تیزر و نه در مصاحبه‌ها و اخبار قبلی مرتبط با اگزودوس اطلاعات دقیقی از ماهیت یک گوشی مبتنی بر بلاک‌چین منتشر نشده است. اگر به دنبال جزییات باشیم، تنها می‌دانیم که این گوشی یک هفته دیگر معرفی شده و ضمنا سیستم‌عامل آن اندروید خواهد بود.

با این وجود طبق اطلاعات موجود، احتمالا باید انتظار یک گوشی هوشمند را داشته باشیم که نقش یک کیف پول بسیار امن را برای ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین و اتریوم بازی می‌کند. البته ناگفته نماند که ایده اصلی ارائه اگزودوس، از سوی فیل چن ارائه شد که صاحب ایده هدست‌های هوشمند HTC Vive بوده است. به همین خاطر است که به‌ویژه با درنظر داشتن همکاری خالق لایت‌کوین، به نظر می‌رسد ادعاهای این شرکت تایوانی، این‌بار جنبه‌ای جدی دارند. شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که HTC در سر دارد شبکه‌ای از موبایل‌ها را در راستای گسترش اکوسیستم بلاک‌چین به یکدیگر متصل کند.

اما تمام این ادعاها وقتی قابل توجه هستند که عملی شوند و در بازار امتحان خود را پس بدهند. به‌این‌ترتیب چاره‌ای نیست جز این‌که یک هفته صبر کنیم و جزییات جدیدی از «اگزودوس» دستگیرمان شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.