زنگنه: جیرینگ به حوزه فین تک ورود کرده است

زنگنه: جیرینگ به حوزه فین تک ورود کرده است

مدیر فروش سازمانی جیرینگ: به حوزه فین تک ورود کرده‌ایم

مدیر فروش سازمانی جیرینگ در گفت‌وگو با پابگاه خبری راه‌پرداخت از ورود این شرکت به حوزه فین تک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت جیرینگ و به نقل از پایگاه خبری راه‌پرداخت؛ شرکت پرداخت اول‌کیش با نام تجاری جیرینگ، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه اپراتور همراه اول با هدف ارائه خدمات اپراتوری به مشتریان سازمانی است. محصولات این شرکت در سه حوزه فروش شارژ و بسته اینترنت، اجاره سرکد (USSD) و پیامک انبوه دسته‌بندی می‌شود که در سال ۱۴۰۰ همچون سال‌های گذشته به فروش این محصولات و توسعه مشتریان خود پرداخته است. علت اصلی تمرکز جیرینگ روی این محصولات، مأموریت جیرینگ بوده که از سمت اپراتور همراه اول به آن داده شده است.

در گفت‌وگویی که با کامین رادور زنگنه، مدیر فروش سازمانی جیرینگ داشتیم، به مهم‌ترین اقدامات شرکت جیرینگ در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌هایشان برای سال ۱۴۰۱ پرداختیم. طبق صحبت‌های زنگنه توسعه اپلیکیشن جیرینگ نیز از محصولات جدید این شرکت در سال ۱۴۰۰ بوده است. در ادامه گفت‌وگوی عصر تراکنش با کامین زنگنه را می‌خوانید.

ثبت رکورد فروش چهار هزار میلیارد تومانی

جیرینگ در آستانه دوازدهمین سال فعالیتش، موفق به ثبت رکورد فروش چهار هزار میلیارد تومان در کمتر از یک سال مالی شد. در واقع بعد از دو سال بسیار سخت، مبلغ فروش این شرکت در سال ۱۴۰۰ از رقم چهار هزار میلیارد تومان گذشت که می‌تواند یک رکورد خوب محسوب شود.

زنگنه درباره این اتفاق این‌طور توضیح می‌دهد: «جیرینگ با اصلاح سناریوهای فروش و همچنین توسعه مشتریان خود توانست این رکورد را در رزومه خود ثبت کند. افزودن مشتریان بزرگ شبکه بانکی و به تبع آن بالا رفتن نجومی فروش جیرینگ، ما را در دستیابی به این امر مهم کمک کرده است. ما ساختار سازمانی را بازتعریف کرده، در ترکیب مدیریتی و کارشناسی شرکت تغییراتی ایجاد کردیم و مشتریان سازمانی کلیدی شرکت را نیز به چرخه درآمدزایی جیرینگ بازگرداندیم و با راهکارهای مدیریتی موفق به حفظ منابع شرکت در جهت توسعه کسب‌وکارهای جدید شدیم.»

طبق صحبت‌های مدیر فروش سازمانی جیرینگ، با توجه به تجاربی که در حوزه فنی و تحلیل معضلات شرکت‌های همکار در جهت افزایش فروش در سال آتی کسب کرده بودند، در حال طراحی محصولات جدید و تغییر در فرایندهای موجود هستند. او در این‌باره می‌گوید: «همچنین مذاکره با مشتریان جدید و رفع مشکلات احتمالی مشتریان موجود در دستور کار واحد فروش سازمانی جیرینگ است. ضمناً با توجه به افزایش سرمایه شرکت نیز می‌توانیم بازار خود را توسعه دهیم.»

ورود به عرصه‌های فین تک

جیرینگ سال ۱۴۰۱ را سال ورود به حوزه های فین تک نام‌گذاری کرده تا رکورد فروش چهار هزار میلیاردی‌ آن پُلی باشد به سمت دنیای فین تک‌ها، از جمله کیف پول الکترونیک و پرداخت موبایلی.

زنگنه درباره ورود این شرکت به حوزه فین تک می‌گوید: «شرکت جیرینگ به‌منظور دو هدف تأسیس شد؛ اول اینکه در حوزه پرداخت الکترونیکی، در کنار اپراتور نقش محوری پیدا کند و موضوع کیف پول را توسعه بدهد. هدف دوم نیز این بود که به‌عنوان شریک تجاری اصلی همراه اول، در توسعه کسب‌وکارهای جدید اپراتوری نقش ایفا کند؛ با توجه به مأموریت جدید جیرینگ در حوزه فین تک، علاوه بر فروش محصولات اپراتوری، در حال حاضر تیم فین تک جیرینگ در حال تعیین حوزه‌ها و محصولات جدید در این حوزه است و حتی با چند استارتاپ و شرکت فنی نیز در این راستا مذاکرات خود را شروع کرده است. هدف جیرینگ در حوزه فین تک در سال آتی افزودن حداقل دو یا سه محصول جدید در حوزه‌های لندتک، ولث‌تک و اینشورتک به سبد محصولات خود است.»

زنگنه صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، در قسمت فنی و تحلیل معضلات مشتریان در حال طراحی محصولات و خدمات جدید برای ارائه بهتر خدمات اپراتوری به مشتریان بزرگ و کوچک هستیم و امیدواریم رونمایی از این محصولات و خدمات بتواند کمک بسزایی در جذب مشتریان جدید داشته باشد.»

با توجه به صحبت‌های مدیر فروش سازمانی جیرینگ، در سال ۱۴۰۱ علاوه بر فروش محصولات اپراتوری (فروش شارژ و بسته اینترنت، اجاره سرکد (USSD) و پیامک انبوه)، پرداخت قبوض همراه اول با کارمزدها و نحوه تسویه متفاوت با آنچه تاکنون در بازار وجود دارد، طراحی و سیاست‌گذاری شده است؛ «همچنین با تغییر در برخی سیاست‌ها در نحوه قیمت‌گذاری و تعامل در راستای توسعه مشتریان جدید و جلب رضایت بیشتر مشتریان کنونی قدم‌های خوبی برداشته شده است. ضمناً این شرکت با مذاکراتی که با سایر اپراتورها انجام داده، ارائه خدمات فروش شارژ و بسته اینترنت و همچنین پیامک را نیز در سبد محصولات خود قرار داده است. توسعه محصولات و تعاملات با سایر اپراتورها نیز در دستور کار جیرینگ قرار گرفته که امید است با این رویکرد سال ۱۴۰۱ همچنان باقدرت به سمت جلو پیشتاز باشیم.»

تعامل هرچه بهتر با مشتریان

زنگنه با بیان اینکه مشتریان مهم‌ترین سرمایه جیرینگ محسوب می‌شوند، توضیح می‌دهد: «از این رو همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، سیاست‌گذاری‌ها و تکمیل سبد محصولات می‌تواند راهکار بسیار خوبی در این راستا باشد. ضمن اینکه جیرینگ با تغییر زیرساخت فنی خود در سال ۱۴۰۰ قدم بسیار سازنده و مهمی در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مشتریان خود برداشت. جیرینگ در سال ۱۴۰۱ به‌دنبال رونمایی از دو محصول جدید در این زمینه است که به محض آماده‌سازی بستر ارائه خدمت، از آنها رونمایی خواهد شد. تغییر در سیاست‌ها و استراتژی سازمانی، ارائه خدمات توسعه و پشتیبانی ۷×۲۴، مهاجرت به زیرساخت جدید و تولید محصولات متنوع می‌تواند قدم‌های مثبتی در راستای تعامل هرچه بهتر با مشتریان جیرینگ و توسعه آنها باشد.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا در یک سال گذشته تغییرات چشم‌گیری در مشتریان شرکت ایجاد شده، این‌طور پاسخ می‌دهد: «بله، تغییر در تعاملات با مشتریان موجود و همکاری‌های متقابل با آنها و افزودن مشتریان بزرگ به خانواده جیرینگ باعث شد تا این شرکت موفق به ثبت رکوردی جدید شود. مشتریان جیرینگ، اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت، بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ هستند که ارائه خدمات با کیفیت مطلوب و رقابتی مهم‌ترین چالش در نگهداری آنهاست. تیم فنی و پشتیبانی جیرینگ همواره به‌صورت ۷×۲۴ در این راستا در حال ارائه خدمات بوده و همین موضوع موجب پیشرفت و افزایش سهم بازار جیرینگ در بین سایر رقبای خود شده است.»

چالش‌های ۱۴۰۰ جیرینگ

به گفته زنگنه، جیرینگ همانند سایر شرکت‌ها با چالش‌های متعددی در یک سال گذشته روبه‌رو بوده است: «یکی از چالش‌ها که البته جهانی است، مربوط به پاندمی کرونا بود که ما را هم مثل سایر شرکت‌ها با چالش‌های بزرگی مواجه کرد. البته با سیاست‌های مطلوب و همچنین همدلی تک‌تک همکاران توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. تدوین برخی قوانین رگولاتوری و همچنین افزایش قیمت‌ها از سمت اپراتور یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های جیرینگ بود که سعی کردیم با تدوین دستورالعمل‌های متعدد و راهکارهای مورد نیاز، تأثیر آن بر رفتار مشتریان خود را به حداقل برسانیم. متأسفانه تغییر در قوانین و سیاست‌های قیمت‌گذاری رگولاتور قطعاً در سال جدید نیز وجود خواهد داشت. رقابت‌های ناسالم در این بازار نیز یکی دیگر از تهدیدات مهم جیرینگ به حساب می‌آید.»

با توجه به صحبت‌های زنگنه، از مهم‌ترین برنامه‌هایی دپارتمان فروش سازمانی جیرینگ برای سال ۱۴۰۱ می‌توان به افزودن محصول «پرداخت قبوض همراه اول» به سبد محصولات، تغییر در زیرساخت فنی شرکت، افزودن دو محصول و خدمت در حال طراحی در راستای بالا بردن سطح رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید در حوزه‌های جدید، تغییر در سیاست‌ها و استراتژی‌های فروش، توسعه هرچه بیشتر کیف پول الکترونیکی، تأمین خدمات فروش شارژ، بسته اینترنت و پیامک از سایر اپراتورها، تقویت تیم پشتیبانی، مذاکره با مشتریان جدید و رفع دغدغه‌های مشتریان اشاره کرد.

او درباره برنامه‌هایشان برای سال آینده این‌طور توضیح می‌دهد: «ما بر این باور هستیم که محصولات جدید جیرینگ می‌توانند کمک بسیار زیادی به ارائه خدمات اپراتوری به شرکت‌های هدف کرده و بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های حال حاضر را برطرف کند. امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح آن در سال ۱۴۰۱، بتوانیم باعث توسعه هرچه بیشتر بازار جیرینگ و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مشتریان پرشمار آن باشیم.»

منبع پایگاه خبری راه پرداخت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.