یکسان‌سازی پیامک‌های رمز دوم پویا قدم بعدی امنیت مجازی

یکسان‌سازی پیامک‌های رمز دوم پویا قدم بعدی امنیت مجازی

از روز اولی که نام رمز دوم پویا (OTP) در خبرهای مالی مربوط به پرداخت مالی شنیده شد، هدف از حرکت کردن به سوی این الگو، برقراری امنیت مجازی بهتر و جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است. تا به امروز، دیگر استفاده از آن در تراکنش‌های اینترنتی بالای 100 هزار تومان جای خودش را پیدا کرده است.

اجرای طرح یکسان‌سازی محتوای پیامک رمز دوم پویا برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

در راستای افزایش روز به روز این امنیت، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا، این امنیت مجازی را به سطح بالاتری ارتقاء داده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی با اجرای طرح «یکسان‌سازی ساختار و محتوای پیامک رمز دوم پویا» خبر داد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در ادامه از اجرای طرح افزایش ضریب امنیت پیامک های رمز پویا خبر داد و گفت: در این طرح ساختار و محتوای پیامک رمز پویا در شبکه بانکی کشور یکسان سازی شده است.

وی افزود: از این به بعد در پیامک رمز یک بار مصرف درخواست شده از سوی شهروندان، علت تراکنش، مبلغ تراکنش و رمز پویا همزمان برای کاربر ارسال خواهد شد.

این اقدام در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم پویا انجام شده و نقش مهمی در کاهش جرایمی همچون فیشینگ و سایر اقلام کلاهبرداری مبتنی بر تراکنش دارد.

همچنین لازم به ذکر است رمز دریافتی در بازه زمانی محدود و فقط برای همان تراکنش درخواستی معتبر بوده و از تاریخ ۱۳۹۹.۱۰.۱۰ در صورتی که هریک از اقلام تراکنش (نوع، مبلغ و دریافت کننده وجه) تغییر کند، رمز دریافت شده معتبر نبوده و تراکنش انجام نخواهد شد.

تحت هیچ عنوانی رمز دوم پویای خود را به کسی ندهید

رجبی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید رمز دوم پویا را در اختیار سایر افراد قرار دهند. برخی کلاهبرداران با شگرد مسابقات تلفنی و واریز جوایز، ضمن دریافت اطلاعات کارت بانکی از مردم، نسبت به خرید و انتقال وجه مبالغی با کارت شهروندان اقدام می‌کنند و در ادامه رمز دوم پویا برای افراد پیامک می‌شود. این رمز را از فرد مورد نظر درخواست می‌کنند که ارائه آن باعث می‌شود تا کلاهبرداران نسبت به برداشت وجه به راحتی اقدام کنند.

کاهش 85 درصدی جرایم اینترنتی با به کارگیری رمز دوم پویا از سال گذشته

گفتنی است؛ با اجرای طرح رمز دوم پویا از سال گذشته تاکنون آمار تراکنش‌های مشکوک بیش از ۸۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی ضمن تاکید بر اینکه برای واریز وجه به حساب، نیاز به ارائه هیچ گونه اطلاعات بانکی و حضور پای دستگاه خودپرداز نیست و فقط باید شماره کارت ارائه شود، از هم‌میهنان عزیز خواست: در صورت نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی درباره موضوعات سایبری و یا اعلام موارد مجرمانه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

9 دیدگاه

  1. عبدالله
    دی ۲۶, ۱۳۹۹ در ۴:۳۲ ق٫ظ

    خوب

  2. titangame.ir
    دی ۲۷, ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ

    خسته نباشید ممنون به خاطر این وبسایت زیبا

  3. متخصص ارتوپد زانو اهواز
    دی ۳۰, ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  4. sookhtegame.ir
    بهمن ۳, ۱۳۹۹ در ۱:۱۱ ق٫ظ

    بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

    1. Jiring.ir
      بهمن ۶, ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

      ممنونم ازتون دوست خوبم

  5. طراحی سایت ارزان
    بهمن ۶, ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

    1. Jiring.ir
      بهمن ۶, ۱۳۹۹ در ۳:۳۲ ب٫ظ

      سلام دوست خوبم …. لینک اصلاح شد. https://www.cyberpolice.ir

  6. قفسه فروشگاهی
    بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ در ۸:۲۴ ب٫ظ

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  7. تعرفه ثبت دامنه
    بهمن ۱۳, ۱۳۹۹ در ۹:۰۰ ق٫ظ

    سلام.وبسایت زیبایی دارید.ممنون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.