۵ راهکار برای پیدا کردن سرمایه‌گذار برای استارت آپ

۵ راهکار برای پیدا کردن سرمایه‌گذار برای استارت آپ

 

وقتی که شما واقعاً می‌خواهید با سرمایه‌گذارتان صحبت کنید، یکی از چالش‌برانگیزترین قسمت همان صحبت کردن با سرمایه‌گذار است. وقتی‌که شما توانستید با یک سرمایه‌گذار قرار ملاقاتی داشته باشید، در این صورت می‌توان گفت که یکی از چالش‌برانگیرترین قسمت‌ها همان قرار ملاقات گذاشتن با فرد سرمایه‌گذار است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران اصلاً زمان کافی برای اینکه با شخصی قرار ملاقات بگذارند ندارد! یک کارآفرین برای اینکه برای کسب‌وکار خود بهترین سرمایه‌گذار را پیدا کند باید حدودا با 50 سرمایه‌گذار قرار ملاقات بگذارد تا بهترین گزینه را پیدا کند.

بنابراین برای شما به‌عنوان یک کارآفرین نیاز است که با سرمایه‌گذارانی که به کسب‌وکار شما بیشترین علاقه و اشتیاق دارد را پیدا کنید و با آن‌ها صحبت کنید.

در اینجا چند مورد از نکاتی که به شما در پیدا کردن سرمایه‌گذار کمک می‌کند را ذکر کرده‌ایم:

1 یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارتان بسازید

یک پروفایل در شبکه‌های اجتماعی بسازید، مشخصات و اطلاعات کامل کسب‌وکارتان را در آن بگذارید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. محصولات خدمات، افراد و مشتریانتان را در آن پروفایل معرفی کنید همچنین این موضوع را می‌توانید در وب‌سایت‌های جذب سرمایه‌گذار نیز انجام دهید.

2 یک لیست از سرمایه‌گذاران که می‌توانند به کسب‌وکار شما علاقه داشته باشند بنویسید

با توجه به اینکه هر نشستی منجر به عقد قرارداد شود، شما باید برای قرار ملاقاتی که می‌گذارید برنامه‌ی درستی طرح‌ریزی کرده باشید. افراد زیادی روی پروژه‌های مرتبط با پروژه‌های شما سرمایه‌گذاری کرده‌اند شما می‌توانید یک لیست از این سرمایه‌گذاران تهیه کنید.

از طریق اینترنت برای هرکدام از این افراد شما می‌توانید سوابق و علایق و تجربه‌های کاری قبلی آن‌ها را بررسی کنید و آن‌ها را در لیست بگنجانید. این کار می‌تواند به شما در هنگام مذاکره کمک کند چون از قبل با آن فرد آشنایی اولیه‌ای دارید.

 

3 به دنبال پل‌های ارتباطی بگردید

بسیاری از سرمایه‌گذاران ارتباطات زیادی دارند، به دنبال پیدا کردن آن ارتباطات باشید. آن‌ها می‌توانند شما را به افراد دیگری که مشتاق فعالیت شما هستند معرفی کنند. وقتی‌که فردی توسط یک شخص مطرح به شرکت شما معرفی می‌شود احساس بهتری دارید یا اینکه فردی ناشناس وارد می‌شود؟ بنابراین به لیست خود نگاه کنید و شخص به شخص جلو بروید و ارتباطی که آن افراد ایجاد می‌کنند را فردبه‌فرد دنبال کنید. این روند شما را به سرمایه‌گذاران مشتاق بر روی پروژه نزدیک‌تر خواهد کرد.

 

4 مقدمه معرفی محصول یا خدمتتان را در ذهنتان بسازید

برای اینکه بتوانید در تماس اولیه‌تان با سرمایه‌گذاران یا ایمیلی که به آن‌ها می‌فرستید برنامه‌ای داشته باشید باید طرح اولیه‌تان را به‌صورت جذابی ساخته و آن را به ارائه اولیه بگذارید.

برای اینکه برای ارائه اولیه و معرفی کسب‌وکارتان برای سرمایه‌گذاران برنامه‌ای داشته باشید باید طرح اولیه خود را به‌صورت جذابی آماده کرده باشید که در ایمیلتان و در دیدار اول آن را به سرمایه‌گذار به بهترین شکل معرفی کنید با این کار می‌توانید بهترین سرمایه‌گذاران مشتاق سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌تان را پیدا کند.

 5- یک دلیل قانع‌کننده به سرمایه‌گذاران ارائه دهید

همان‌طور که شرکت شما می‌خواهید بهترین سرمایه‌گذار را جذب کنید سرمایه‌گذاران هم به دنبال این هستند که بهترین کسب‌وکار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند بنابراین زمانی را برای این موضوع اختصاص دهید که خود را در جایگاه یک سرمایه‌گذار ببینید و ازآنجا به موضوع کسب‌وکارتان نگاه کنید تا بتوانید برای آن‌ها دلیل قانع‌کننده‌تری برای سرمایه‌گذاری مناسب بر روی پروژه خود بیاورید.

در پایان می‌توان به این نکته اشاره کرد که شما در این مسیر شاید بارها و بارها جواب نه را بشنوید اما ممکن است یک جواب بله تمام این خستگی مسیر را از تن شما به در کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.